Od paru lat studiowałeś na planecie skolonizowanej przez Ziemian – Titan. Po jakimś czasie zauważyłeś, że oprócz ludzi na planecie są również jakieś inne istoty – Obcy. Rozpoznawałeś ich po oczach, były szersze i znacznie lepsze od ludzkich. Obcy byli prawie wszędzie. Twoje odkrycia zwróciły ich uwagę. Dla bezpieczeństwa nagrałeś całą swoją pamięć na hologramie i opowiedziałeś o wszystkim przyjacielowi łanowi. Pewnego dnia porwano cię. Obudziłeś się w ciemnym i dusznym pomieszczeniu. Usłyszałeś rozmowę: On już nie ma pamięci… Korzystając z chwili nieuwagi strażników wybiegłeś z pokoju i wsiadłeś na pierwszy z brzegu skuter. Uruchomiłeś go i ruszyłeś przed siebie. Porywacze szybko zauważyli twoje zniknięcie i już za chwilę dogonił cię ich ścigacz X-1. Tuż nad dziką dżunglą zostałeś zestrzelony z działka prześladowców i spadłeś w gąszcz tropikalnych drzew. Wrogowie odlecieli. Po takimi czasie odzyskałeś przytomność i odtąd zaczyna się twoja rola. Jako student Conrad masz za zadanie odkryć tajemnicę Titanu w czym Ci teraz pomogę: Level 1 Kod: BACK/JAGUAR (AMIGA/PC, wersja najłatwiejsza)
Hologram {Holocube} znajdziesz dwie platformy niżej. Na lewo od pierwszego Ogra znajdziesz kamień i 10 Kredytów {10 Credits}. Drugi Ogr jest za drzwiami niżej, gdzie znajdziesz baterię {Cell}. Po zejściu na dół znajdź urządzenie RECHARGE gdzie naładujesz swoją osłonę {Shield} i baterię. Idąc na lewo dotrzesz do rowu, koło którego uruchom most (włóż baterię). Windą wjedź na górę. Na lewo znajduje się winda na której leży teleport {Teleporter}. Rzuć kamieniem w czujnik, a zdobędziesz teleport. (Tak między nami mówiąc nie jest on Ci potrzebny). Zejdź na dół. Na lewo jest punkt zapisu stanu gry więc nie omieszkaj tego zrobić. Idąc w prawo znajdziesz po drodze w sumie 650 Kredytów i klucz (Key). Wróć teraz do miejsca gdzie naładowałeś baterię. Wejdź na górną półkę I uważaj na Ogra. Na samą górę dostaniesz się używając czujników do ruszania windy i przeskakując je by się nie ruszała. Na prawo leży pod drzewem facet, który za teleport da Ci kartę identyfikacyjną {I. D. Card}. Można go okantować proponując mu pieniądze – nic nie weźmie a efekt ten sam. Pamiętasz z pewnością to miejsce gdzie było dwoje drzwi (za mostem). Te na dole otwórz przy pomocy karty. Teraz już droga otwarta do gościa, u którego za kochane pieniążki nabędziesz pas antygrawitacyjny (swoją drogą – tyle forsy za pasek?). Teraz już tylko pozostało ci zeskoczyć w przepaść i podziwiać praktyczność niedawno zakupionego nabytku. Level 2 Kod: LOUP/COMBEL
Na początek musisz odnaleźć Iana. Musisz uważać gdyż jest strzeżony przez dwóch groźnych policmajstrów. Aby wskoczyć na platformę wyżej musisz pobiec kilka kroków, czyli SHIFT z kierunkiem a następnie sam SHIFT i już Jesteś na górze. Pogadaj z łanem, po czym podejdź do fotela i obejrzyj sobie film. Potem znowu zagadaj do lana, który da ci {Forcefield) i otworzy drzwi. Za drzwiami, tam gdzie wkrótce będzie leżał trup Ogra, znajdziesz {Fuse}. Będzie Ci on potrzebny do uaktywnienia konsoli, która obsługuje windę. Teraz juz bez problemów dotrzesz do stacji. Metrem dostaniesz się do Ameryki gdzie z pewnością znajdziesz bar. Tu zagadaj z barmanem po czym idź w prawo i pogadaj z Jackiem. Wróć do metra i pojedź do biura {Council} w Afryce. Tutaj porozmawiaj trochę z paniami z okienka a drzwi się otworzą i będziesz mógł pogadać z gubernatorem. Ten po obejrzeniu twojej karty I. D. wyda Ci pozwolenie na pracę.
Pojedź pociągiem do Centrum Pracy {Job Center} w Europie. Pomów z urzędasem i naciśnij Fire przy komputerze z włączonym monitorem. Następnie włóż do niego swoje papiery (“Return”). Pomocne będą 2 urządzenia na dole: punkt zapisu gry, oraz {Recharge}. Pokrótce co musisz zrobić: misja 1 – dostarczyć przesyłkę z Azji do Afryki; misja 2 – eskortować VIP-a {Restricted Area 2) w Afryce; misja 3 – unicestwić cyborga, który wymknął się spod kontroli (najpierw pogadaj z gościem w barze, potem z gliniarzem piętro niżej, potem znów idź do baru jeszcze raz na dół, kończysz zabawę w skrytce za barem); misja 4 – usunąć awarię komputera głównego poprzez włożenie prawidłowej karty do odpowiedniego otworu (szaleńczy bieg na czas, a więc radzę zapisać sobie przed rozpoczęciem. UWAGA! Aby zacząć tę misję trzeba oprócz włożenia papierów do komputera, wejść pod teleport znajdujący się na prawo od {Save Point} i {Recharge}, kartę trzeba włożyć w odpowiednią dziurę – na PC trzecią od lewej); misja 5 – “oczyścić” trzecią strefę zastrzeżoną {Restricted Area 3} w Europie. Musisz dotrzeć na sam dół gdzie dostaniesz forsę i zostaniesz przemieszczony przez teleport tam, gdzie zwykle. Teraz masz już potrzebną gotówkę. U Jacka (w Ameryce) za zarobione pieniądze kupisz kartę I. D., która jest twoim biletem na show. Pojedź do “Death Tower”, daj kartę mężczyźnie i wejdź do środka.
Level 3 Kod: CINE/ANTIC Nic dodać nic ująć, wdepnąłeś w niezłe… (o przepraszam)! Musisz dostać się na gorę po drodze napotykając masowy opór rożnego rodzaju terminatorów. Używaj wszystkiego co się da, czyli: wind, czujników otwierają dzwi, punktów zapisu gry, oraz RECHARGE, gdzie należy odnawiać energię. Życzę miłej zabawy. Uwaga: broń powinna być w ciągłym użyciu.
Urzędasowi okaż swoją kartę I. D. Teraz musisz dotrzeć do postoju taksówęk. Droga jest jedna więc się nie zgubisz. Po drodze czeka na ciebie kilku policjantów z którymi rozpraw się okrutnie. Pomocne w tym zadaniu okażą się Generator Pola Siłowego {Forcefield}, oraz punkt RECHARGE. Taksówką dojedziesz do innej części miasta. Używając platform dostań się do pierwszej szyby, którą rozwala się pistoletem. Za drugą szybą jest klucz. Konsola za robotem wyłącza pole siłowe. Klucz doskonale pasuje do konsoli przed polem siłowym. Tam gdzie są dwie kule odnajdziesz klucz. Od tego miejsca na prawo znajduje się konsola służąca do przesunięcia ściany. Tam gdzie są dwie klapy, jest punkt zapisu gry i RECHARGE, ale nie można się tam dostać. Na dole. na prawo od miejsca gdzie są dwa działka znajdziesz klucz. Klucz pasuje do konsoli obok windy, dzięki której otworzysz drzwi na prawo. Z pewnością zauważysz w pewnym momencie podążać będzie za tobą pole siłowe. Musisz użyć swoich nóg aby mu umknąć. Uważaj na dziury w podłodze. Na końcu czeka na ciebie kula no i dalej skaczemy w przepaść do następnego poziomu.
Ten poziom zaczynasz niezbyt miło, bo bez pistoletu. Odnajdziesz go na prawo, lecz uprzednio musisz wyminąć terminatora (biegnij). W pobliżu odnajdziesz klucz i punkt zapisu gry. Za pomocą dwóch konsoli i klucza otworzysz drzwi. Przyjrzyj się dokładnie ruchowi pola siłowego; w odpowiednim momencie wejdź na najwyższą platformę i natychmiast pobiegnij w lewo. Wróć na górę, zajmij się terminatorami i skompletuj obie części teleportu. Wróć tam gdzie było pole siłowe i skocz z rozbiegu w prawo. Otwórz drzwi, rzuć odbiornik teleportu {Teleport Receiver} (do dziury) i teleportuj się używając nadajnika {Transmitter}. Zniszcz latającą kulę i podnieś odbiornik. Na lewo jest rów gdzie należy wskoczyć. Kiedy pole siłowe znajdzie się z tyłu podciągnij się, i przeskocz dołki. Pobiegnij w lewo wskocz na górę i możesz się zrelaksować. Zostało już tylko podejść do teleportu na dole z lewej strony i czekać, aż zostaniesz przeniesiony znowu na Titan.
Level 6 Kod: BIOS/SHIRYU Na prawo jest RECHARGE. Na dole gdzie będzie mutant znajdziesz kamień. Wykonaj sztuczkę z kamieniem aby otworzyć drzwi i pójdź w lewo. Pokombinuj z drzwiami i zabij mutanta. Od umierającego uciekiniera weź bombę atomową. Znajdź pamiętnik Phillipa {Journal} i nie omieszkaj go przeczytać. Właz w podłodze umożliwi ci zejście niżej. Wrzuć odbiornik teleportu do przepaści i teleportuj się. Podnieś odbiornik i zeskocz. Po zastrzeleniu zmutowanego psa pójdź w lewo. Otwórz drzwi i idź w prawo. Podnieś klucz i wejdź na teleport. Skieruj się w prawo i na górę. Wjedź windą, pójdź w prawo (jeśli nie będziesz wiedział jak, rzuć odbiornik prawo i teleportuj się) i użyj klucza. Level 7 Kod: HALURENDER Wskocz wyżej, podjedź windą, gdzie znajdziesz 2 wybuchowe myszy {Explosive Mice}. Na górze bieg i skok aby uniknąć spadających bomb. Zanim wjedziesz windą na górę zostaw na dole odbiornik. Na lewo od monstera jest RECHARGE, Tam gdzie on sobie skacze jest konsola, której należy użyć. Teleportuj się, po czym weź odbiornik. Na prawo jest klucz do drzwi. Windą wjedziesz na gorę. Gdy znajdziesz się przy przepaści użyj starej sztuczki z odbiornikiem. Następnie się teleportuj. Od razu zajmij się potworem, a potem strzelaj do wewnętrznej strony półkuli, aż pocieknie z niej krew. Podnieś odbiornik i stan po lewej stronie przepaści odwrócony do niej tyłem. Teraz ostrożnie zejdź. abyś zawisł (trzymaj cały czas Fire i dół) aż spadniesz w dół i zaczepisz się rękami za platformę. Spadnij z niej, pójdź w prawo i zostaw przy drzwiach odbiornik. Idz cały czas w lewo, aż do windy, którą zjedź na dół. Na prawo są dwa szlamowce do rozwalenia. Teraz musisz usunąć wszystkie kokony wiszące na suficie. Na górze znajdziesz mysz {Mouse}. Znalezionym kluczem otwórz drzwi. Zjedz windą, skręć w prawo i roznieś na strzępy dwa bagniste potwory. Poczekaj, aż drzwi się otworzą, pójdź w prawo i przetocz się przez pole siłowe. Dojdź do ściany, gdzie ukaże się napis i zostaw tam bombę atomową. Naciśnij przełącznik i teleportuj się. Wejdź do windy i pojedz nią w gorę… i to juz KONIEC.
Zobaczysz teraz świetną końcówkę, która wynagradza ci trudy i znoje tej niesamowitej gry.
Zegna się z wami ostatni żyjący mieszkaniec Titanu:
PIOTRAS (współpraca z EMILUSem)
Opublikowano w czasopiśmie TOP SECRET 18/5 (1993)
Oprócz świetnej grafiki i rewelacyjnych przerywników filmowych gra oferowała świetną muzykę. Poniżej oryginalny soundtrack z gry:
W 2013 roku wydano remake gry Flashback w wersji HD na PC, Xbox oraz PS3: