…to co działo się w ambasadzie przez ostatnie kilkanaście minut nie miało dla Ciebie żadnego znaczenia. Liczył się tylko rozkaz i to zaprzątało Twoje myśli. Miałeś zlikwidować wszystkich terrorystów, bez wyjątku. Głównym problemem było to że nie wiedziałeś ilu ich tam jest, oraz gdzie trzymają zakładników.
Jeszcze kilka sekund. Już!!!
Rozpoczęta się akcja. Ty i Twój partner ruszyliście do drzwi. Dwóch pozostałych miało was osłaniać. Pod potężnym uderzeniem nogi drzwi natychmiast ustąpiły. Teraz tylko oderwanie zawleczki i już granaty gazowe zasyczały rozpylając wokół ostry, duszący dym. Dobrze że miałeś ze sobą maskę, ktoś zaczął na oślep strzelać z karabinu. Gdzie jest ten s…syn – cicho zakląłeś. Strzały dobiegały z końca korytarza, posłałeś krótką serię w tamtym kierunku. Musiał dostać bo nagle wszystko ucichło. Rozejrzałeś się, szukając wzrokiem Twojego partnera. Leżał na plecach z pokiereszowanym brzuchem. Nie miałeś czasu na rozmyślania o umarłych, pobiegłeś wzdłuż korytarza. Drzwi na lewo otworzyły się, szybki strzał i następny nie żyje. Dalej korytarzem, teraz na lewo, Gdzieś na końcu hallu widać jakieś postacie wbiegające do pokoju. Jeszcze chwila i jesteś przy drzwiach. Głęboki wdech i szybkim kopniakiem wywalasz drzwi, instynktownie rozwalasz jednego i drugiego terrorystę. Masz tę przewagę ze działasz z zaskoczenia. Nagle czujesz mocne uderzenie w kark, oczy zachodzą Ci czerwoną mgłą, padasz na ziemię.
Niestety akcja ta nie była Twoją najlepszą. Na szczęście zostałeś tylko ogłuszony przez jednego z terrorystów, który zresztą natychmiast zginął od kul dwóch Twoich partnerów. Cała akcja zakończyła się sukcesem – wszyscy zakładnicy zostali uratowani, choć nie przez Twoich ludzi, którzy wraz z Tobą wycofali się z akcji. Po kilku tygodniach przebywania w szpitalu doszedłeś do siebie i mogłeś się stawić w kwaterze głównej. Tu czekał na Ciebie awans oraz oferta utworzenia nowej grupy do zadań specjalnych. Oddział ten miał składać się z ośmiu ludzi. Oto krótkie charakterystyki poszczególnych facetów. (INT – inteligencja. STR – siła fizyczna, AP – punkty ruchu. AIM – celność)
T. Armstrong
Wiek: 32 lata. Waga: 89 kg Doświadczenie: Udział w akcji zatrzymania Boeing’a 737 porwanego w Majorce. Zakończona sukcesem akcja odbicia brytyjskiej kolonialnej ambasady przejętej przez terrorystów.
Specjalności: Broń palna, oraz tropienie i siedzenie.
INT-76% STR-62% AP-40 AIM-92%
W. Jones
Wiek: 26 lat. Waga: 78 kg Doświadczenie: Nowy rekrut skierowany do oddziału za jego zdolności oraz zdecydowanie.
Specjalności: Wykwalifikowany instruktor wychowania fizycznego. Bardzo dobra sprawność fizyczna.
INT-45% STR-94% AP-50 AIU-64%
H. L. Dobson
Wiek: 42 lata. Waga: 104 kg Doświadczenie: Walczył w Omanie podczas konfliktu w latach 70-tych. Weteran wojny o Falklandy. Specjalności: Ładunki wybuchowe (ekspert!).
INT-91% STR-67% AP-32 AIM-89%
L. P. McDonald
Wiek: 30 lat, Waga: 72 kg Doświadczenie: Członek grupy antyterrorystycznej. Jego znajomość wielu języków zadecydowała o tym ze był wysyłany w rożne rejony Świata.
Specjalności: Zdolność wychodzenia z sytuacji bez wyjścia.
INT-68% STR-75% AP-43 AIM-74%
T. L. Roderick
Wiek: 35 lat, Waga: 78 kg Doświadczenie: Powiązania na całym Świecie.
Specjalności: Ekspert w rozpoznaniu na dużym obszarze. Strzelec wyborowy.
INT-67% STR-58% AP-46 AIM-95%
C. H. Sherriden
Wiek: 35 lat, Waga: 88 kg
Doświadczenie: Brał udział w operacjach na granicy Indonezji z Borneo, podczas konfliktu na tych terenach. Zniszczył argentyńskie lotnisko na Wyspie Pebble.
Specjalności: Płynnie posługuje się alfabetem Morse’a. Wykwalifikowany lekarz.
INT-91% STR-77% AP-39 AIM-79%
To wszyscy ludzie wchodzący w skład Twojego nowego oddziału. Teraz czas aby podać misje jakie będziesz miał do przejścia. Jest ich kilka (dokładnie pięć), więc nie będziesz się chyba nudzi).
LEVEL1
Gdzieś głęboko w dżungli malajskiej, seria politycznych kłótni zakończyła się śmiercią czterech ONZ-etowskich żołnierzy. Malajscy terroryści niezadowoleni z tego uwięzili czterech ONZ-etowskich dyplomatów. Masz przeszukać wrogi obóz i odnaleźć zakładników. Mając już to za sobą musisz wyprowadzić zakładników i Twoich ludzi poza obóz do czekającego helikoptera. Pamiętaj, że mniej niż trzech żywych zakładników oznacza twoje zawalenie akcji.
LEVEL2
15 Wrzesień 1992 roku. Terroryści objęli kontrolę nad amerykańską ambasadą w Londynie. Nazywając siebie Demokratycznym Frontem Wyzwolenia zabili już jednego dyplomatę. Policja miejska przekazała akcję w twoje ręce. Masz za zadanie uwolnić czterech zakładników i zabrać tyłki swojej brygady z powrotem w jednym kawałku. Nie zawiedź. Musisz uratować co najmniej trzech zakładników aby nie stracić swojej reputacji.
LEVEL3
Środkowo wschodni dyktator rozwinął nowoczesny system wyrzutni rakiet. Każda z jego strategicznych rakiet ma kod startowy o bardzo dużej złożoności. Twój oddział musi zniszczyć cztery maszyny, które przechowują kody startowe i w ten sposób unieszkodliwić rakiety. Aby to zrobić będziecie musieli wedrzeć się do silnie strzeżonej fortecy położonej w górach. Nie możesz zawieść.
LEVEL 4
Luksusowy statek rejsowy został właśnie porwany podczas przepływania Zatoki Biskajskiej. Terroryści zamknęli wszystkich pasażerów pod pokładem i aktualnie płyną w kierunku Libii. Zagrozili, że zabiją czterdziestu zakładników kiedy dotrą do Cieśniny Gibraltarskiej. Musisz wybić wszystkich terrorystów zanim będzie za późno. Uważaj aby nie postrzelić nikogo z załogi statku, znajdującej się na pokładzie.
W sercu pustyni Gobi położona jest fabryka broni. Wywiad donosi, że znajduje się w niej system naprowadzania rakiet. Wiadomo jeszcze, że rakiety te wycelowane są we wszystkie większe zachodnie miasta, w tym Londyn. Twoim zadaniem jest wtargnięcie do fabryki i zniszczenie wszystkich czterech maszyn. To będzie twoje ostatnie zadanie. Powodzenia.
Cała gra jest zrobiona w stylu Laser Squada, co oznacza że jest niezła. Po uruchomieniu gry mamy wybrać sobie najwyżej czterech ludzi uczestniczących w danej misji. Następnie należy ich uzbroić i wystać w teren. Gdy panowie komandosi znajdą się już na miejscu rozpoczyna się właściwa zabawa. Każdy posiada pewną liczbę tzw. punktów akcji, które można wydać na poruszanie się, strzelanie, rzut granatem itp. w ciągu jednej tury. Następnie poruszają się terroryści sterowani przez komputer i znowu my, aż któraś ze stron zwycięży. Naszymi wojakami poruszamy za pomocą strzałek, klikając kursorem myszy na jednej z nich. Resztę czynności wykonujemy wybierając odpowiednią ikonę, których znaczenia (od lewej górnej) są następujące:
1. Zmiana komandosa, którym aktualnie sterujemy.
2. Dane o kondycji danego zucha.
3. Mapa.
4. Podnoszenie przedmiotów.
5. Porzucanie przedmiotów.
6. Zmiana na tryb strzelania odruchowego (tzw. OPORTUNITY).
7. Otwieranie drzwi.
8. Zmiana broni w użyciu.
9. Wyciągnięcie zawleczki.
10. Załadowanie broni.
11. Rzut granatem.
12. Strzał z celowaniem.
13. Seria z karabinu.
14. Zakończenie tury.
Cała gra jest nieźle zrobiona, jej akcja choć strasznie powolna, potrafi wciągnąć. Główną wadą jaką zauważyłem, był brak możliwości gry na dwóch graczy.
Podobna jedna pani w sklepie mięsnym mówiła, że szykują się nowe misje do SABRE TEAM’a. Osobiście mam taką nadzieję, bo jak na razie trochę się nudzę po skończeniu wszystkich pięciu misji. No to szable w dłoń mości panowie!!!
EMILUS
Opublikowano w czasopiśmie TOP SECRET 17/4 (1993)